Welcome to belog Miss Sunshine :) .. Enjoy ur reading .. ..

Wednesday, May 25, 2011

Jangan disebabkan emosi terus tak kenal kawan .




sekadar hiasan.

Mood berbaur mara + kecewa . sedihh pun ada . 
kamu pernah tak jumpa kawan yang cukup baik bila kat depan . Tapi bila di belakang siap maki-maki lagi . cakap nie cakap itu . ok ! sabar. kadang-kadang kita xperasan knapa semua terjadi kn ? adakah orang itu berdendam ? dengki ? merajuk ? or.. somthg else yg sewaktu dengannya . 

Nak cakap diri perfect of course lah tidak kan . kita semua tahu tiada hamba Allah yang perfect d muka bumi ini . semuanya sama . ada kelebihan dan ada kekurangan . sorry to say  tapi tak boleh kah jaga perasaan kawan ? fine ! myb ya semua perangai orang tak sama . ada yang suka main lepas ja mean disebabkan terlalu mengikut emosi cuma kadang-kadang better jaga perasaan orang dulu . kalau rasa nak sngat kena respect . respect jga orang di sekeliling ok ? terutama orang yang pernah RAPAT . (friend)

even kalau nak marah sangat sebab kenapa kena layan macam ni . macam tu .. fikir balik apa yg pernah awak lakukan sebelum ini . kadang-kadang perasaan orang yang terasa nie lebih selesa memendam .. like me .. p depends kat seseorang tuh la .. saya lebih suka berdiam diri . kalau share pun dengan kawan terdekat untuk tenangkan diri sebab ada juga yang jenis panas baran skit2 nak post tuh .. nk post nie . marah itu . marah ini, terutama di laman sosial . memang lah tak salah . Tapi tak pernah terfikir kah untuk jaga perasaan ?? or apa persepsi orang lepas baca statement tuh ?? 
and sat

before kita pnah gaduh . Tapi sy xkan simpan dalam hati kalau da ucap perkataan mnta maaf . yea, sy terasa dengan sifat awak dan cara awak . seburuk mana pun orang pernah cakap tentang awak . cerita pasal tidak puas hati dengan perangai awak dan sy tahu yang awak pun tahu juga rmai yang tak sukakan awak. Tapi fikirlah seteruk mana pun masih juga ada kawan yang masih setia even dah taw perangai awak macam tu . 

Ingat lah . Kawan lah tempat kedua selepas parent tempat berkongsi cerita suka duka .
so . Hargai lar .

sekadar hiasan.



Thank you for reading :)

3 comments:

::thexieza:: said...

yup2..betul tu..kwn adalah org kedua yg rapat dgn kita selepas parent..

Miss Nana said...

yala sis.. cr kwn msty pilih yg btl2.

Kancil 8349 said...

berhati2 pilih kawan....tu yang terbaik

Post a Comment